Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

AUMSHANTI I/S
CVR: 43517937
Sønderskovvej 18, 6360 Tinglev
info@aumshanti.dk

 

Betaling

Vi modtager Dankort/VISA Dankort, Mastercard og MobilePay. Alt betaling med kreditkort forgår over en sikker og krypteret betalingsgateway.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

AUMSHANTI benytter en dansk godkendt indbetalingsgateway leveret af OnPay. OnPay er PCI-DSS certificeret. PCI-DSS er en forkortelse for “Payment Card Industry Data Security Standard” og er altså en sikkerhedsstandard gældende kortbranchen. En krypteret SSL-forbindelse sikrer kommunikationen mellem OnPay og dig, så dine data er i sikkerhed.

Fragt

Vi afsender ordre indenfor 1-2 hverdage.

Vi tilbyder levering med DAO og GLS. Der påregnes et fragtgebyr som er baseret på ordrens vægt. Du vil altid blive oplyst om fragtudgifterne inden betaling. Du har både mulighed for at få leveret din pakke til din privatadresse eller den nærmeste pakkeshop.

Vi tilbyder gratis levering på ordre over 800,- kr.

Når din pakke er afsendt fra vores lager, vil du modtage en mail med besked herom. Du vil blive kontaktet af speditionsvirksomheden når pakken er klar til afhentning, hvis du har valgt at få leveret til en pakkeshop eller en pakkeboks.

Vi garanterer ikke for speditionsvirksomhedernes leveringstider.

Vi leverer til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@aumshanti.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Hvis du har købt flere varer hos os på en bestilling, kan du returnere eller ombytte den eller de varer du ønsker. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, når du fortryder en del af købet.

Vi foreslår at du benytter dig af AUMSHANTIs returportal - klik her.
https://return.shipmondo.com/aumshanti

Alternativt til AUMSHANTIs returportal kan du købe en pakkelabel i din lokale pakkeshop.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
     
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
     
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
     
  • Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog ikke hvis det er abonnementsaftaler.
     
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

AUMSHANTI I/S
Sønderskovvej 18
6360 Tinglev

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

AUMSHANTI I/S
Sønderskovvej 18
6360 Tinglev
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
 
Personoplysningerne registreres hos AUMSHANTI I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på aumshanti.dk er AUMSHANTI I/S. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@aumshanti.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@aumshanti.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.10.2022

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular

 


Privatlivspolitik Cookiepolitik